SISTA APRIL 1 ÅR SEDAN

30 Apr

Sista april. Ett år sedan vi hade våran studentbal och man började känna att studenten närmade sig. Dagen jag hade gått och väntat på länge, dagen jag var mest nervös över att den skulle komma… dagen som fick vackert väder. Dagen som började så bra. Men jag kommer minnas den som dagen vi var vackrast tillsammans.

Du kommer alltid vara speciell.

Dagen var så känsloladdad på alla sätt och vis. Jag stannade upp och började gråta när jag ser mina vänner så oerhört vackert uppklädda, både med klänningar och kostymer. Men den vackraste accessoaren var deras leenden. Fick en känsla att allt snart skulle sluta, det skulle finnas att slut på denna vackra underbara tid vi har haft med varandra. Vi hade 3 sjukt bra år tillsammans.. och efter dessa vackra klänningar och vita hattar skulle vi bara försvinna från varandra.

Det har gått 1 år nu, jag ser er inte varje dag, pratar inte med er varje dag… jag är inte beroende av er. Men jag älskar var-och-en av er på ett oerhört speciellt sätt. Ni kommer alltid vara mina första bästa vänner. Dom första som alltid fanns/finns där. Vi är olika individer som tänker olika.. men en sak vi nog är överens om, är att våran vänskap är stark.

Jag önskar att dagarna från Thorén-tiden skulle komma tillbaka. När vi hängde i korridoren, ville hem, David spelade gitarr, gick via Namaste och köpte en smörfylld chokladboll, de skrikiga mentorstimmarna, när vi skulle planera studenten, brännbolls temat, alla panik skrivna uppsatser… jag saknar tiden med er som jag hade varje dag.

Kommentera

