MIN BÄSTA VÄN

18 Apr

Dagen kom som vi äntligen återförenades efter 6 månader. Så fort hen klev ut ur bussen och kramen som jag väntat på så länge kom, kom även tårarna. Allt kändes så mycket lättare på en gång.

Vi har näästan pratat varje dag, men att få se henne i verkligheten och inte den lilla fyrkanten på skype är så klart en hel annat sak. Vi begav oss senare ut på kvällen till en jättemysig ”krog” där vi kortspel och tog en varsin öl. Senare drog vi över på andra sidan gatan till ett chocolaterie och köpte in DYR choklad och fortsatt prata om allt mellan himmel&jord. Det var väldigt random att vi gick till ett chocolaterie, inget vi brukar göra direkt!

Efter långa timmar ”nattsamtal” somnade vi på loftet och dagen efter var det bio och mer mys på schemat.
(ja, jag hade planerat varje dag typ)

Näe.. så såg det väl inte riktigt ut.?

Trodde väl de..

Efter lite vin&oliver utnyttjade jag ännu en gång mina förmånder på SF och satte oss gratis på en biovisning som denna gång var ”American Pie The Reunion” – AS-KUL!

Dagen efter var det min födelsedag, nu vet ni ju redan hur den var. Men nämnde jag att vädret var STRÅLANDE SOLSKEN OCH JACKA BEHÖVDES INTE!? Hade ni snö eller..?

Morgon promenad runt lilla sjön

Sista dagen hade min fantasi försvunnit. Men vi tog en dag på IKEA där det inhandlades, kanske lite spontant, vardagsrums möbler! Åh det blev så fiint. Det kommer en inlägg hur det ser ut senare.

Sofie och mannen hennes avnjöt svenska köttbullar med potatismos.

När vi senare hade valt ut allt, hämtat ut allt och hade alla möbler framför oss kom vi på.. ”hur fan ska iv få med oss allt hem?”. Det tar ca.20 minuter med buss från IKEA hem till oss, och kanske 10 minuters promenad till bussen från IKEA sen 5 minuters promenad från bussen hem till oss. Och med allt de vi hade köpt lägger vi på minst 10 minuter på alla.

Köksbord, soffbord, ljus, blomma, glas, former, tyg, spikar, ben, krukor, stol.. osv. Det blev jävligt tungt och lätt det värsta jag har gjort på länge. Vi stod i flera minuter inne på IKEA och försökte lista ut hur vi skulle bära allt och vem som skulle bära vad. Allt var så otympligt.

Men idé efter idé bestämde jag mig för att ta båda bordet på huvudet och Sofie kassen och stolen runt axeln. Lättare sagt än gjort. När vi hoppade av bussen vid kajen var det kö vid ombordstigning på färjorna så vi hade världens publik.

Fick trycka in en halsduk under luvan så det inte skulle göra lika ont på huvudet… hjälpte de? Näe..

fy-fan.

Efter monterade och monterade fick vi äntligen ett riktigt vardagsrum som är riktigt fint 🙂 Bilder kommer.
Senare gjorde vi väl som hela Gävle och bänkade oss framför datan och fööörsökte heja fram Brynäs till GULD men det kommer imorgon!! Sjukt spännande.

Men nu har hen lämnat mig och jag sitter ännu en gång ensam i soffan.. men om 26 dagar åker jag hem och tidigare än det får vi kanske besök igen 😉 2 be continued.

 

Kommentera

