20 HELA ÅR

18 Apr

20 år var det ja… här i Norge känner jag inte av det direkt mycket. Får gå in på vissa krogar, köpa starksprit.. men det jag tycker är mest nice är att kunna säga att man ÄR 20. 19 är en sån mellanålder, 1 helt år där du bara väntar för att bli 20…

Kvällen/natten blev hur bra som helst! Alla var taggade (läs:övertaggad-jag) allt  började med en supergod middag hemma hos oss som senare blev en vild förfest innan vi drog vidare på Mexico fest hos E-tuna (Eskilstuna gänget) Där Hampus som fyllde år i Månadags firandes och jag som fick komma in på ett hörn. Så sött!

Festen där var som vanligt proppat med folk man aldrig sett förr men det var hur kul som helst. Fick presenter av folk jag aldrig träffat, sång framförda av människor jag inte kan namnet på MEN det var en väldigt lyckad födelsedag!! Så tack alla involverade. Jag tänker inte yttra mig hur kvällen slutade, och varför den slutade på det sättet utan håller det för mig själv. Mhehe. nyfikna va? 😉

Såhär kommer det några ”väl”-utvalda bilder…

Så har vi ju denna tradition som vi skapat. Personen som fyller år måste bära ett plagg som resten av gästerna har införskaffat på en secondhand butik inne i byn. Denna vackra skapelse fick jag!…

preeesenter! Tänk inte så mycket på ”muschen” jag har.. någon ritade först en Hitler mustach som senare fylldes ut med en ljusbrun (vass!!) kajalpenna som gjorde en lite rödflammig runt munnen och lämnade en osmickrande ljusbrun färg..


Låt mig presentera.. Hampus!

Varifrån kom den frodiga mustaschen ivägen?!

Underbara galna mexikaner..


Varför det blev som det blev kanske? 😉

Men till den lilla lugna delen ska också nämnas.

Vaknade till morgon sång…


ljuder kommer 00.16

Fick frukost på sängen med ljus och presenter. Super mysigt, något jag inte alls trodde eftersom jag skulle börja jobba 07.00! Fick händiga saker av Sofie, blandannat en badass hammare och en klocka som jag var i väldigt behov av! ♥

Av grabbarna fick jag en superfin transparent skjorta som jag hade på min födelsedag och ett lika snyggt linne som blir perfekt i Thailand (26 dagar kvaaar) Sen av underbara familjen hemma fick jag stuvademorötter, falukorv, Polly, Nöjesmix, ett presentkort som från ett ställe där man kan skapa ”mor&dotter” smycken.. åh längtar verkligen till att få skapa ett smycke med mamma. Stuvademorötter är min absolut favorit husmanskost hemmifrån. Sjukt gott, även om det kanske inte seer så gott ut 🙂

 

Även om kvällen var helt lyckad så var alla och några till under mer än saknade…


Ni som undrar varför David har på sig en klänning får fortsätta fundera 😉

 

dagen efter..

Kommentera

