BRANDSALG

2 Apr

Jag har blivit grundlurad av en hemsida som jag trodde jag hade beställt ett par skor ifrån. Hemsidan heter Brandsalg och ”säljer” billiga märkesskor. Jag läste lite snabbt på hemsidan och tyckte det såg bra ut. Det är frifrakt och öppetköp i 30 dagar. Men nu när jag har börjat misstänka ugglor i mossen läste jag tydligare.

”vi håller de låga priserna, därför är det ingen retur på varan du köper”… och sådär fortsätter det hela tiden. Står en sak tydligen men om du tittar närmare är det totala motsatsen. Dom kan ju lika gärna skriva ”vi levererar inte dina varor”. Pengar har dragits från mitt konto och jag har varit så bitter att jag gjort en polisanmälan och tagit kontakt med Konsumentverket. Jävle idioter.. så ett tips.. beställ inte varor därifrån.

De skorna jag trodde jag beställde var ett par Nike Free Run +2 som jag har gått och väntat på nu i 2 veckor. Men idag fick jag nog och begav mig till Löplabbet och fick proffshjälp av en underbar och trevlig tjej. Så nu ska jag bara försöka få tillbaka mina pengar så är jag helt nöjd.

En till sak var att Brandsalg hade färgkombinationer på skorna som Nikes egna webbshop inte ens har…

Asics Gel Kayano 18 fick bli mina ersättare. Super sköna och kommer vara perfekta till mina känsliga benhinnor!

 

 

 

4 svar to “BRANDSALG”

  1. Sophie april 27, 2012 den 11:57 f m #

    Hej!

    Bor i Norge och beställde ett par skor från dem på deras norska sida för 1,5 veckor sedan. Hittade ingen status på min beställning på deras hemsida, så jag beställde samma skor igår igen. Reagerade direkt efteråt eftersom det står att skorna ska levereras inom 24 h, och tänkte att jag behöver ju iaf inte 2 exakt likadana skor. Kollade upp returer och det är precis som du skriver; på ett ställe står det 30 dagars öppet köp och på ett annat står det att de inte tar emot returer… Ååååååååååååå!

    Hur har det gått för dig? Har pengarna dragits från ditt konto?

    • ebrynk april 28, 2012 den 3:20 e m #

      Hej!!
      Dom har dragit pengar för mig med och fick ett mejl att dom skulle kolla igenom allt angående min beställning men det var för flera veckor sedan.. och jag har inte haft tiden att ta kontakten igen men har tänkt att fortsätta med att ”sätta dit dom” när jag får mer tid. Det är så sjuukt att dom fortfarande finns kvar för man läser om folk som har fastnat i samma fälla. Det är så tråkigt:(

  2. Sophie april 27, 2012 den 11:57 f m #

    Hej!

    Bor i Norge och beställde ett par skor från dem på deras norska sida för 1,5 veckor sedan. Hittade ingen status på min beställning på deras hemsida, så jag beställde samma skor igår igen. Reagerade direkt efteråt eftersom det står att skorna ska levereras inom 24 h, och tänkte att jag behöver ju iaf inte 2 exakt likadana skor. Kollade upp returer och det är precis som du skriver; på ett ställe står det 30 dagars öppet köp och på ett annat står det att de inte tar emot returer… Ååååååååååååå!

    Hur har det gått för dig? Har pengarna dragits från ditt konto?

    • ebrynk april 28, 2012 den 3:20 e m #

      Hej!!
      Dom har dragit pengar för mig med och fick ett mejl att dom skulle kolla igenom allt angående min beställning men det var för flera veckor sedan.. och jag har inte haft tiden att ta kontakten igen men har tänkt att fortsätta med att ”sätta dit dom” när jag får mer tid. Det är så sjuukt att dom fortfarande finns kvar för man läser om folk som har fastnat i samma fälla. Det är så tråkigt:(

Kommentera

