En bra dag

27 Mar

20120328-002648.jpg

Dagen började med en springtur längst piren, så mysigt att se staden vakna till liv och fiskebåtarna som var ute över natten kommer in igen och fiskehandlarna står beredda vid hamnen.

Satt mig på altanen precis när solen bestämde sig för att hälsa på.. Somnade till, duschade, åt frukost och somnade sittandes igen.

Kl2 vaknade Erik och vi bestämde oss för att grilla, det var riiiktigt varmt idag så vi begav oss till mitt jobb och handlade mat och grill.

20120328-002958.jpg

Vi väckte Henke och började montera grillen och öppnade en kall öl i den stekheta vårsolen.

Dagen har varit jätte mysig, aktiv och flitig. Efter middagen bestämde vi oss för att städa hela lägenheten, jag och Henke gick ner i källaren för första gången och kom fram till att det var den läskigaste källaren vi sett.

Vi har en centraldammsugare och måste alltså ner i källaren för att tömma ”boxsen”, när i öppnade var det mer än bara det som behövdes. Slutade med att det ramlade ner en helg bunt med hår och massa andra äckliga saker. Sen var jag tvungen att gå ner själv och kolla om de funka och jag kunde inte tänka på nått annat än the grudge..

20120328-003503.jpg

Bortsett från det har dagen varit exakt som jag vill att en bra dag ska vara. umgås, prata, skratta.. Göra saker tillsammans.

Nu ligger jag på loftet och precis kollat klart på min film och ska snart blunda för att vakna upp till en ny dag. Jobb med Therese så det blir 2 bra dagar på raken!

Sov gott allesammans!

Ett svar to “En bra dag”

  1. Ida du vet vem hehehe mars 28, 2012 den 9:27 e m #

    Elina min snygging visa lite bilder på er nya lägenhet??? Så jag vet hur den ser ut om jag någongång skulle komma och hälsa på 😉 you never know liksom!!! Kram pusss

Kommentera

