HOMECOMING

6 Mar

Nu är jag ”hemma” igen efter 10 heeelt underbara dagar HEMMA i vackra hålan Gävle.
Som jag har längtat. Det finns inget jag skulle vilja göra om eller gjort annorlunda, jag fick se och vara med alla mina underbara vänner, familj och Ebba så mycket jag bara kunde. Jag är så fylld med ny härlig energi och känner att det är helt okej att vara tillbaka till Norge efter en sjukt galen helg och härlig vecka.

Allt började med att Tom hämtade mig på Arlanda. När piloten talade ut ur högtalarna ”nu flyger vi över våran vackra huvudstad Stockholm och solen skiner” rös jag till och kände att tårarna inte var långt bort. När jag såg Tom i vänthallen var det ren lycka som rusade genom hela kroppen, att se ett bekant ansikte och få en bamsekram var precis det jag behövde.

Fick byta till den absolut bästa platsen på planet
Trött efter bara 1 timmes sömn på ca1½ dygn

Vi pratade konstant hela vägen och när vi tillslut kom in till Gävle och svängde in på Skomakargatan och såg mamma och Ebba stå där hoppade jag ur bilen i farten (typ) och bara slängde mig in i mammas varma trygga  famn och brast ut i gråt. Hela berget och tyngden från axlarna bara släpptes och jag kunde slappna av och äntligen känna mig hemma. Jag la mig ner på asfalten och lät mig överfallas av Ebba som var helt galen. Har haft så många mardrömmar att hon inte skulle känna igen mig osv men det gjorde hon, hjärtat.

hemma

Vi fikade och bara njöt, fick äntligen träffa Anton med. Man märker hur mycket ens syskon betyder när man inte bor i samma hus längre. Han är som en bästavän i bakgrunden som alltid ställer upp.

Sen åkte vi ut och handlade och jag fick välja exakt vad jag ville ha!

Därefter åkte vi förbi pappa när vi ”lurade” honom att bara komma ner (han visste inte att jag hade kommit hem än), blev en lika stor kram där fylld med kärlek och saknad.

 

Kommentera

