NEW IN

22 Feb


All by myself flyttade jag från Madlaveiens dammiga vrå till Storhaugs iskalla golv. Tur att Karoline är en sån hjälpande hand 🙂

Vi packade ner allt jag och Henke ägde och körde till nya lägenheten. Första timmarna i lägenheten var iskalla! Karoline satt inlindad i mitt täcke på golvet medans jag packade upp kläderna osv. Strömmen hade alltså inte satts på .. när jag andades kom det rök ur munnen, SÅ KALLT VAR DET! Man fick ont i fötterna om man stod förlänge på en plats.. sov med sockor, underställ, mössa, vantar och tjocktröja.
fas 1..

Skulle även börja jobba 06.00 morgonen dagen efter och jag kände att jag behövde lite mer sömn än vad jag fick…

mormors ur-söta julklapp jag fick på posten + matchande vantar och halsduk.

Men sen kom ju Henke tillbaka från Sverige som tur var! Vi drog direkt till Ikea, införskaffade oss startpacket, tallrikar, glas, bestick ja ALLT. Men ingen invigning blev det i följd av en brakmiddag.. blev McDonken driven påvägen hem.. men lovar att det smakade bra! Har knappt ätit något under veckan Henke var hemma.

Loftet är riktigt mysigt nu, köpte lite småting som piffade upp det ordentligt. Bättre bilder kommer 🙂

Samtidigt som det är väldigt skönt att ha flyttat så är det väldigt tomt.. man har blivit så van med att alltid ha folk omkring sig. Alltid någon som var vaken eller hemma. Kollade tillbaka på ett gammalt inlägg där jag skrev att jag hade 8storebrorsor.. slutade väl med att jag hade 8 lillebrorsor 😉

Kommentera

