En annan typ av dag

21 Jan

Då var min jobbvecka över. Brände precis sönder hela min vänstra hand när jag skulle greppa tallriken som precis kom ut från ugnen… tycker gräsligt synd om mig själv. Sitter ensam i soffan i en alldeles för stökig lägenhet (men det spelar faktiskt ingen roll för jag är själv) No offence killar men det är faktiskt lite skönt 😉

Fick världens sämsta slut på jobbet idag. Skulle precis gå och byta om när jag ser att dom andra hade glömt tagit in blommorna i melke kylen, sprang som en dåre med vagnen bakom som helt plötsligt bestämde sig för att välta… 6 hela bunkar med tulpaner och rosor rakt ner i golvet som snabbt bilande en stor sjö. Bestämde mig raskt för att plocka upp blommorna och kasta in dom på kylen och kuta till omklädningsrummet där Karoline stod och fixade sig inför kvällen (hon fyller nämligen 19år efter kl12 inatt) hennes mamma var på baksidan också för att köra hem mig och sedan henne på fest så vi hade en tidsgräns att hålla.

När vi sätter igång alarmet slutar det inte att pipa… är tvungen att ringa vaktbolaget och förklara varför, där jag fick snacka med en DANSK, blev kortslutning i skallen… skulle ge ett kodord som jag inte hade fått lärt mig, ringa min chef och sedan tillbaka till vaktbolaget… Ser en dörr som inte var tillräckligt stängd och tillslut fungerade alarmet..

Karoline kom kanske 40min försent till sin egen fest, chefen fick gå och lägga sig med världens oro att Meny kommer vara rå tomt på måndag när vi öppnar och en dansk som har fått förklarat för sig att uttrycket ”dumme svenske” faktiskt stämmer.

Så trött känner jag mig nu..

Nu ska jag sätta på någon bra film, läsa igenom det superfina meddelandet jag har fått från min mormor/morfar 1000gånger och äta min alldeles för dyra glass.. och ångra att jag inte var hemma just idag bland mina fina. ♥

 

Kommentera

