Dreamscape

10 Dec

Sådär, nu är sista upplärningsdagen avklarad, kvällen gick bra igår. Eller ja.. den hade ju sina incidenter. Vi har en kampanj just nu : Twin hotdog. Alltså en french hotdog fast två korvar. Det gick inte alls igår, korvar man kan välja mellan är drivers dog, ostepolse och en ostepolse med bacon lindad runt. En person ville då ha en ostepolse med bacon runt i sin twin hotdog ( jag vet mycket väl att det inte går, för de får inte plats) men eftersom varken jag eller Danne hade lagt på någon annan korv så var jag tvungen att försöka.

Jag tröck i första korven och hela brödet brast, dressing och osten (som är i korven) sprutade upp på tröjan, kunden börja as garva och därefter tröck jag för hårt så korven gick av och ramlade på golvet.. detta hände ca.3 gånger på kvällen. Men som tur va skrattade dom alla, kan ju vara för dom kände lite empati eftersom de står ”upplärning” på min namnskylt…. sen va Danne påväg att bli ihjäl gasad av en ”tant” som ville att han skulle kolla in i avgasröret om de var något där samtidigt som hon startade bilen..? Tur va att Danne förstod det och flög upp!

Bra att det händer något som håller oss vakna 🙂

Nu ikväll ska vi till några tjejer som bor i ett tvåvåningshus (svenskar) och betalar MINDRE än vad vi gör för våran lägenhet!! Vi har inte ens 10kvadratmeter var… Vi ska snart börja kolla runt på lite hus i närheten, killarna hittade ett igår i Sandnes som ligger lite utanför stan som var jättefint.

Ska bli kul göra något annorlunda och träffa lite tjejer, blir som sagt väldigt grabbigt men jag trivs väldigt bra här! Tror faktiskt jag inte skulle klara av att bo med 9 tjejer i en sånhär liten lägenhet, det skulle nog va renare men.. hehe

Igår hade Lukas as ledig dag, slutade med krogen och donken sedan pang ner i soffan. Fast om sanningen ska fram hade han somnat på krog(arna) och donken…. Får se hur det slutar ikväll!

 

Kommentera

