En regnig dag

4 Dec

Skrev det här inlägget igår kväll men nu när jag kollade så hade det inte lagts upp…
Kommer inte ens ihåg vad jag skrev, men de va bra kom jag ihåg!

(så skriver detta inlägg som om de vore igår)

Lördag och äntligen helg, många av oss har varit hemma idag. Jag, Henke och Henke bestämde oss för att dra ner till stan för att fixa lite julpynt till lägenheten. Det är storm/hagel och regn här i stavanger idag. Även om vädret är riktigt tråikigt slutar jag aldrig förvånas över hur vacker stan är här. Vita trähus överallt, rena gator och fina bilar. Tydligen är Stavanger Norges dyraste stad att bo i (och det har jag märkt) Det är även världens 4 dyraste stad (i deras storlek). Eftersom det gör så himla mycket olja här så trodde jag innan jag kom hit att Stavanger var en grå fiskestad vid kusten, men de visades vara något helt annat, till de bättre.

Vi har kommit fram till ett i-lands problem här i lägenheten, de är att två personer heter Henrik. Vi brukar säga Engan och Bengan, men som ni märker låter det väldigt lika. Jag hade idén att säga Henke 1 och Henke 2 men kom på att jag inte hade bestämt vem som skulle va 1 eller 2an.. ja väldigt onödigt vetande…



Väldigt spontant drog vi in på en konstutställning för barn…

 

Lite bilder från staden, lovar att det kommer mer 🙂

Kommentera

