sådärja!

16 Nov

Det HÄR är jag…

Har något att berätta. Efter nästan 5 månader som arbetslös.. Fick upp hoppet i somras när jag fick några pass på Furuvik, men efter säsongen slutade, slutade även jobbet. Börjae gå hemma och tyckte de var ganska skönt med sol, sovmorgon osv. Drog en spontan resa med Sofie till Turkiet för sparpengarna men när vi väl kom hem till en kallare Sverige var plånboken tom och ångesten började komma…

Jag tatuerade in en drömfångare för min sista Furuvikslön och pengar jag tjänat ihop efter flyttstädningen. Plånboken var återigen tom. Men det har inte funnits en neda dag jag har ångrat min tatuering eller önskar jag gjorde den senare. Den är absolut helt underbar.

Mötena på Arbetsförmedlingen blev fler och fler.. Jag och Sofie fick planer att börja arbeta uppe i Kiruna. Antingen i Gruvan som har en lön i Norge-nivå, eller på Ishotellet. Vi åkte hem och höll tummarna.

Jag fortsatte att söka jobb via Platsbanken och hittade ett jobb hos Brand Support. Uppgiften var att hjälpa Sony Ericsson att marknadsföra deras nya mobiltelefon Experia Ark i butiker i Norrland. Hade tjänstebil och körde från Gävle och sista butiken var belägen i Boden, så många mil blev de. Och ensamt. Men en väldigt bra lön!

Kom hem och fick reda på att jag fick en uppdragstjänst och inte deltid som jag hade hoppats på.

Från den dagen har jag varit på arbetsförmedlingens hemsida och sökt jobb nästan varje dag, gått ut med CV:n, ringt företag och besökt. Men ingenting. Dagarna gick vilket INTE är bra på CV:t. Sedan kom chansen att börja jobba på Hotell City Gävle vilket är hotellet 1 minut härifrån. Fick börja som städerska, äntligen något att göra på dagarna men väldigt slitigt. Jag rekommenderar det hotellet, väldigt trevlig personal och fräscha lokaler.

Sedan fick jag jobb inom SvenskaSpel att kontrollera att restauranger med Vegas spel sköter åldersgränserna. Jag rekryterade Sofie för sällskap i bilen och med tanke på att även hon va arbetslös ;)…. Jobbet tog 1 vecka.

Sedan tog allt en vändning. Mange skrev en statusuppdatering:

Ett telefonsamtal bort och vardagen tog en snabb vändning.

Jag och Henke kommer flytta över till Norge den 30 november. Hur länge vi blir borta har vi ingen aning om. Vad vi får för jobb vet vi inte heller. Kommer alltså bo i en lägenhet med 8 killar. Det får tala för sig själv!

Men nu äntligen ska jag göra något!
Kommer jag sakna mina vänner? Vad tror ni…. ♥

Som bilden ovan, så har jag sett ut här hemma i ungefär 5 månader. ”behöver jag verkligen duscha idag” frillan, mysbyxor, 4 väggar att titta på, dag in- dag ut. Efter ett tag tyckte jag faktiskt synd om mig själv, gav upp hoppet på jobb efter 45 ansökningar.

Så nu vet ni vart jag ska!! 😀

Ett svar to “sådärja!”

  1. matilda november 17, 2011 den 7:24 f m #

    I REFUSE TO BELIVE IT!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

